dimarts, 3 de juny de 2008

VISC A BARCELONA!




Molt bon spot i molt bona campanya la que ha engegat l'Ajuntament de Barcelona sota el nom de "VISCA BARCELONA".
Aquest joc de paraules entre el Visca i el visc a, va ser utilitzat per el candidat d'ERC a Figueres, Francesc Canet a les passades eleccions municipals. El doble sentit d'orgull de viure en una ciutat i alhora encoratjar als ciutadans amb el visca, és un molt bon recurs per a fer una bona campanya de comunicació ciutadana.

Amb aquesta campanya, Jordi Hereu i el seu equip comencen a ensenyar el nou model de ciutat que volen aplicar a Barcelona i que substitueixi al "model Barcelona" que hem conegut fins ara. Els que assistim al congrés Marca Ciutat el propers 13 i 14 de juny a Figueres, tindrem l'oportunitat de conèixer-lo detalladament de la mà del Tercer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Jordi William Carnes.

Però en aquest anunci ja es comença a intuïr cap on van els trets. De l'anunci m'he fixat en alguns detalls que són clarament simptomàtics del nou model Barcelona i m'atreveixo a fer algunes afirmacions:

- El multiculturalisme ha mort. Tots els personatges que apareixen a l'spot són "nostrats". No hi apareix cap barceloní de color, tant habitual en altres anuncis de la capital. El multiculturalisme ja no es veu com un atractiu de la ciutat, ja no s'en fa bandera. El Fòrum 2004 està mort i enterrat.

- Una Barcelona més local que global. Tot l'anunci parla de les coses quotidiànes, del dia a dia, dels petits atractius de la ciutat que més aprecien els ciutadans no els visitants: les patates braves, els barris, etc.
S'ha acabat el model Barcelona que volia ser el far mundial de la modernitat i que va tenir la seva màxima expressió en la campanya electoral de Joan Clos al 2003: "Barcelona, la millor ciutat del món"
Ara, Barcelona ja no vol ser la millor ciutat del món, ara vol ser la millor ciutat pels barcelonins i com a molt, pels catalans.

En definitiva, l'spot ens ensenya cap on vol anar Barcelona, i sembla que després de fixar-se massa en la gent de fora, ara vol tornar a seduïr als barcelonins.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Creus que és encertada la campanya? Vull dir que estic d'acord que és un model de ciutat,respectable, però Barcelona no hauria d'aspirar a més? No hauria de ser referent, per exemple, d'Europa i no contentar-se en ser la Ciutat dels barcelonins o dels catalans. Pot serblar una mica provincià, no?

GLbonafont ha dit...

Pau,
Estic bastant d'acord amb el que dius, encara que no esperis que en William Carnes admeti que la multuculturalitat ha mort, perquè no ho farà mai.

pau ha dit...

Benvolgut anònim,
D'acord amb el que dius,però crec que ells consideren que es van volcar massa enlapromoció exterior i estar pendents de la imatge de la ciutat a fora, i es va oblidar una mica als ciutadans de BCN. L'objectiu, em sembla que és recuperar l'autoestima i l'orgull de ciutat. Sense oblidar el paper de Barcelona al món.
La campanya és clarament en clau interna.

Guillem,
No ho espero.Però em sembla que tampoc en farà una bandera com en faria en Jordi Portabella fa quatre o cinc anys.

Narcís Sastre Fulcarà ha dit...

Una cosa és "vendre ciutat" com a recurs pel desenvolupament local i una altra el que es fa amb aquesta campanya campanya, pur autobombo buit de contingut. A part, no té res d'original. Fa dos estius el diari AVUI va engegar una campanya "Viscacatalunya" aprofitant el canvi d'imatge, i pel que dius, en Canet va fer el mateix.

Si jo fos ciutadà de Barcelona, m'indignaria per la despesa pública que aquests campanya suposa.

Ens veiem al congrés!

pau ha dit...

Narcís,
Estem d'acord. Ens veiem al congrés!

Anònim ha dit...

Com a ciutadana barcelonina em molesta molt la nova campanya que ha engegat l'ajuntament. Em sembla nyonya, "pija" i no deixa de demostrar-me que, els qui maneu viviu d'esquenes a la realitat d'aquesta ciutat. En aquesta campanya: on són els ciutadans paquistanesos, àrabs, filipins, xinesos, llatinoamericans...?, on és la gent gran que viu sola a casa seva, l'especul.lació inmobiliària, els edificis malsans on no es pot viure-hi amb dignitat, els sensesostre, els carrers plens d'escombraries i d'olors de pixums...?. Si us plau, deixin de malbaratar els meus calés i els de la resta dels ciutadans en campanyes estúpides. I preocupeu-vos'en de veritat per la gent que us paguem el sou cada mes i que a més esteu al nostre servei per això us hem votat.