dimarts, 30 de juny de 2009

Cinc consells de Juan Francisco Polo

El dissabte passat, gràcies a la gestió de l'amic Medran, vam poder conversar amb Juan Francisco Polo, exDirector General de Llorente & Cuenca a Espanya i un reconegut professional en el món de la comunicació a Espanya.

Jo li vaig demanar si després de tants anys d'experiència, em podia donar tres o quatre consells per a qualsevol consultor en comunicació. I m'en va donar cinc. 
Segons Polo, hi ha cinc coses que qualsevol consultor en comunicació ha de tenir:

- Bagatge cultural. Un bon consultor en comunicació ha de ser una persona llegida, culta. Ha de llegir molt i estar informat sobre el què passa al món. Aquest, segons ell, és el principal handicap dels nous consultors.

- Capacitat d'expressió. Un bon consultor ha de saber expressar-se oralment i per escrit. Ha de tenir una bona capacitat oratòria i una redacció comprensible i ordenada. Ha de saber transmetre les seves idees i conceptes amb claretat.

- Capacitat d'adaptació i reacció. En el món de la comunicació és molt important saber reaccionar als esdeveniments, adaptar-te als aconteixements i sobretot, no posar-te nerviós.

- Conèixer l'entorn amb profunditat. En qualsevol on el comunicador treballi -ja sigui el municipal, instituciuonal, de productes, etc.- el consultor ha de coneixer molt l'entorn natural en el que el seu client es troba. Si és un producte, ha de conèixer l'empresa, el mercat, els competidors, etc. 

- Tenir una agenda important. Un bon consultor ha de cultivar els contactes professionals, els ha de treballar i ha d'aconseguir tenir una relació amistosa amb molta gent del sector i del món dels mitjans de la comunicació.

Aquests són, els cinc consells de Paco Polo.

1 comentari:

Albert Medrán ha dit...

Un gran exemple a seguir! Me'n alegro que us agradés la trobada!

;)