dimecres, 19 d’agost del 2009
Campanya a l'agost? És clar que si!
Desconfieu de tots aquells que diuen que fan campanya permanent i es permeten el luxe d'estar un mes parats sense fer res, sense comunicar res. Permanent vol dir sempre.
En un moment com l'actual en que la comunicació política ha arribat a un grau de professionalitat increïble, s'em fa difícil entendre com bona part dels nostres polítics desaprofiten una de les millors ocasions per a comunicar la seva acció de govern, les seves propostes. En definitiva, per fer campanya.
Això, és sobretot inexcusable per tots els alcaldes o caps de l'oposició de municipis mitjans i sobretot, de costa.
Us donaré cinc motius per tal de no desaprofitar el mes d'agost a l'hora de comunicar:
- Degut a que la majoria d'institucions, empreses, etc. fan vacances durant l'agost, els mitjans de comunicació necessiten temes i són molt més receptius a qualsevol tema o missatge que intentis transmetre. Són molt menys selectius que la resta de l'any.
- Precisament per què tothom fa vacances,sobretot els altres líders polítics, el teu missatge arriba amb molta més facilitat al públic a qui et vols dirigir. No hi ha un missatge alternatiu, no hi ha confrontació de missatges i no hi ha els líders polítics contraris que et puguin tapar el missatge.
- Una part de la població està fora de la ciutat, però bona part no. I aquesta continua estant atenta a la informació local -en menor grau, però hi està-. A més, durant els mesos d'estiu és quan la gent passa més estona al carrer -terrasses, passeig, etc.- quan la gent es troba més i obviament, quan la gent comenta més els temes d'actualitat.
En el cas d'un municipi de costa, això encara és molt més important ja que a l'estiu és quan tota la opinió pública de la vila hi és.
Hi són tots: els que hi viuen a l'hivern, els que són de la localitat però durant l'any viuen a un altre lloc i els estiuejants que també es preocupen per l'esdevenir de la ciutat i per tant, són part de l'opinió pública.
- Amb l'arribada del setembre, tothom torna a funcionar i tothom vol comunicar. Al setembre, el nostre missatge es trobarà molt més tapat que a l'agost i a més, els mitjans de comunicació són molt més selectius amb els temes.
- A més, si la ciutadania et veu treballant al peu del carrer durant el mes d'agost, interessant-te per els problemes de la gent mentres tothom està de vacances, la teva imatge es veu reforçada.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
6 comentaris:
Hi estic d'acord, Pau, cal aprofitar l'agost. Fa uns dies ho comentava amb un amic. Val la pena fer arribar el missatge, també en aquestes circumstàncies de platja. Salut!
És molt difícil fer entendre això i més quan són polítics semiprofessionals que es passen tot l'any treballant i volen marxar uns dies amb la família. Sempre es va apretant cap a aquesta direcció, però costa molt
Jo també estic d'acord. Puc parlar per experiència... No només perquè ahit vcaig fer anys (molts) si no per la meva pròpia trajectòria.
Ha estat, sempre, als mesos d'agost quan he conegut (i m'han contractat)gent que no hauria conegut si hagués estat de vacances.
Els meus primers i principals clients els he aconseguit... a l'estiu.
Sergi,
Veig que som més els que pensem així.
Dani,
El tema és fer un període curtet de vacances a l'estiu (1 setmaneta) i petites vacances la resta de l'any. A qui els interessa és a ells.
Antoni,
Que tu m'ho confirmis és que alguna raó dec tenir. I si, estar treballant a l'agost et dona possibilitats de negoci com a consultor, la teva experiència m'ho confirma.
Ah, i felicitats!
Bona reflexió Pau!
Completament d'acord que els interessa a ells però no tots tenen la mentalitat necessària per poder treballar a l'estiu. Felicitats!!
Publica un comentari a l'entrada