dijous, 20 d’agost del 2009

El verdadero creyente (II)

Las diferencias entre el conservador y el radical surgen principalmente de sus actitudes hacia el futuro. El miedo al futuro nos inclina y nos aferra al presente, mientras que la fe en el futuro nos convierte en receptivos al cambio.

El rico y el pobre, el fuerte y el débil, aquellos que han conseguuido mucho o poco, pueden tener miedo al futuro.

Cuando el presente parece tan perfecto que lo máximo que podemos esperar es que continúe igual en el futuro, el cambio solo puede significar deteriodo.
Por lo tanto, los hombres de grandes logros y aquellos que tienen una vida plena y feliz rechazan la innovación drástica.

El conservadurismo de los dependientes y de las personas de edad avanzada proviene del miedo al futuro. Están observando los signos del deteriodo y sienten que cualquier cambio es más probable que sea para peor que para mejor.

Los vergonzosamente pobres tampoco tienen fe en el futuro. El futuro les parece una estúpida trampa colocada en el camino.

Hay que andar con pies de plomo. Cambiar cosas es plantearse ploblemas.

2 comentaris:

Gregorio Luri ha dit...

Jo veig el conservadorisme una mica diferent. Tot seguint Kristol m'agrada pensar que és conservador aquell que està ideològicament vacunat contra la decepció.
I en aquest sentit, voldria arribar a ser algun dia un bon conservador.

pau ha dit...

Benvolgut gregorio,
És una definició feta en un context concret -anys 50- i amb la intenció d'entendre a qui es suma als moviments de masses. No crec que hi hagi una voluntat de definr el conservadurisme.

De totes maneres, la relació entre actitut de vida i actitut enfront el futur és molt interessant. Dels històrics electorals que he analitzat, s'en desprén una conclusió: els joves i els vells, tenen alguns comportaments polítics i electorals similars i distants dels de 30 a 65 anys. I el factor clau és el temporal. La relació amb el futur.
Els joves i els vells voten en clau de present i a partir de 35 anys, fins als 60, voten en clau de futur.

Pel que fa a la definició de Kristol, coincideixo amb la seva aspiració.