dimecres, 23 de juliol de 2008

La importància de l'escenografia






Israel és potser el país que sap treure més rendiment de les eines de les que disposa.
En aquesta ocasió, ha donat una lliçó magistral de comunicació, d'escenificació de la comunicació, de l'ús de la imatge.
Mireu la foto de la visita de Barack Obama a Sderot, una petita ciutat d'Israel situada molt a prop de Gaza i que s'ha fet cèlebre per rebre l'impacte dels míssils Kassam llançats per Hamas.

Conscients de que la imatge que transmet el conflicte àrabo-israelià és el d'un enfrontament entre un dels exèrcits més potents del món que utilitza les armes més sofisticades i un grup de "milicians" que responen amb "cohets casolans", l'estat d'Israel ha organitzat una acurada escenografía per a trencar la imatge d'inofensius dels cohets Kassam.

Si ja és un èxit aconseguir que Barack Obama visiti aquesta ciutat on hi plouen míssils aconseguint que s'estableixi un vincle emotiu amb els ciutadans de Sderot, molt més exitosa és l'escenografia.

Que Barack Obama ofereixi una roda de premsa rodejat de míssils Kassam -que poden ser casolans, però no són cohets- és un gran èxit de comunicació amb dos objectius molt concrets:
- Visualitzar la magnitut de l'armament que utilitza Hamas, molt lluny del cohet cassolà que ens imaginàvem

- Fer arribar el missatge d'un Israel com a víctima als sectors més progressites dels EEUU que veuen a Obama com al seu líder. Vinculant la imatge d'Obama amb la imatge dels míssils explotats, fa que en la ment de molts espectadors, els israelians esdevinguin més víctimes.

Fixeu-vos en el logo de la ciutat de Sderot que l'alcalde li entrega a Obama: el cor en comptes d'estar atravessat per una fletxa està atravessat per un míssil.
Això sí que és imatge de marca. Això sí que és citybranding