dijous, 23 de juliol del 2009

La "Gran nit" i l'anunci d'Estrella Damm













Llegint el bloc de la Nadeia, m'ha vingut com un tiro el que alguns publicistes nord-americans anomenen "La gran nit".

La gran nit, és el que segons els publicistes dels EEUU, tots els nordamericans tenen en el subconscient i al que sovint apel·len a l'hora de fer un anunci.

Què és la gran nit?

La gran nit és la nit que tots somiem viure. És molt possible que l'haguem viscuda i tot. Però sempre estem disposats a reviure-la. És el somni americà pel que fa a la festa: Una nit important en que tu ets el protagonista i tot passa de la millor manera possible.
Per a un americà això es personalitza en una nit de graduació o en una "farra" universitària en la que una conjunció astral fa que tot surti de la millor manera possible: protagonista de la festa, amics, riure, música i a més et lligues la noia -o el noi- més atractiu de la festa.

Aquí, en el nostre subconscient també tenim idealitzada "la gran nit" i moltes vegades actuem moguts per aquest valor. La gran nit de cadascú, varia en funció del lloc i sovint es visualitza en la festa patronal de cada ciutat. Tots hem viscut o voldríme haver viscut una gran nit en la festa major de la nostra ciutat o en el FIB de Benicàssim. Però la gran nit de referència a casa nostra, és la nit de Cap d'any.

Sempre sortim preparats per què en aquestes festes assenyalades es produeixi la conjunció astral. I gairebé mai apareix. Però tot i així, mai deixem d'intentar-ho. Mai perdem l'esperança.

Alguns publicistes el que fan és apel·lar a aquesta esperança. Apela·lar a les teves emocions a través d'anuncis de productes que fan que aquesta "gran nit" sigui més propera. Ja pot ser un licor, com un desodorant, com uns texans, com una cervesa.

En tot això pensava quan vaig veure per primera vegada l'anunci d'Estrella Damm.
És una apel·lació a la versió mediterrània de la "gran nit": les "grans vacances".

A l'spot de Damm es reuneixen tots els ingredients que ens agradarien que apareixéssin en les nostres vacances ideals. Tots els europeus tenim en el subconscient aquests ingredients.

Amb poca variació, unes vacances ideals són per la gran majoria, el que ens mostra l'anunci. Hi és tot: relax, festa, bellesa, amistat, amor. L'anunci apel·la directament al nostra subsconscient, als nostres somnis, a les nostres emocions.... a la nostra "gran nit".... Mediterràniament.



3 comentaris:

Marc Teixidor ha dit...

Nitghtology!

recorda la campanya de J&B

M.

pau ha dit...

Si, Marc és lo mateix

Albert Medrán ha dit...

emocions... les emocions són la clau!