divendres, 21 de març del 2008

La clau Saussez







Tothom ha alavat la campanya electoral que ha fet Secretari d'Organització del PSC, José Zaragoza i que li ha reportat aconseguir 25 diputats i més d'un milió sis-cents mil vots.
L'estratègia del PSC, ideada per Zaragoza, tenial'objectiu d'apel·lar al vot útil i concentrar el vot anti-PP en el PSC. Alguns han definit aquesta estratègia com "l'estratègia de la por", jo no hi estic gaire d'acord, i considero que Zaragoza ha seguit una de les claus del gran estratega Thierry Saussez, que tant bons resultats li van donar a la campanya de Nicolás Sarkozy:

Sovint, l'estratègia ha de crear grans reptes, reptes forts i decisius


La creació de forts reptes,evita la dispersió de l'electorat. Evita sobretot, el vot "lúdic". Els votants volen desafiaments que els mobilitzin.
Una campanya, una comunicació sense reptes, és banal, no porta enlloc.

Aquest era un dels objectius de l'equip de Sarkozy: evitar elq ue ells anomenen el "vot lúdic" que a França va descabalcar a Jospin de la segona volta al 2002.
En definitiva, concentrar el vot. Aquesta concentració només es pot donar amb desafiament, amb trascendència, amb"dramatisme". I això, el PSC ho ha sabut fer molt bé

2 comentaris:

N ha dit...

Ha estat efectiu, sí. Cert que ha aconseguit concentrar el vot anti-PP cap al PSC, però han renunciat a les idees. I un partit que renúncia a les idees és que no té gaire res a oferir i d'altra banda no diu gaire res a favor de la societat.

Proposo que els partits deixin de banda els programes electorals i es concentrin en el marketing. Així anem.

pau ha dit...

Narcís,
Coincideixo amb tu pel que fa a la importància de les idees. Sense idees un partit no té futur. Hi haurà un dia que diran "sino hi vas ells tornen" i la gent no hi anirà.
D'altra banda,no t'oblidis que els més afectats pelvot útil antiPP (ERC,IU i ICV) justament tenen un problema d'idees.

La culpanoés del màrketing polític.Elmàrketing només ajuda.L'essència són les idees.
Pensa que Blair, Sarkozy, Obama, etc. utilitzen el màrketing excel·lentment,però tenien un relat, un projecte, idees.