dimarts, 20 de gener del 2009

Quants Obamas hi ha? 1 o 1000?







Després de mirar la presa de possessió del flamant nou president amb molt bona companyia, he seguit les tertúlies de les ràdios i els diferents posts de blocs, i a part de les felicitacions i l'enamorament que hi ha envers el president Obama, hi ha hagut un detall que m'ha cridat l'atenció.

Tothom veu en Barack Obama allò que vol veure. Cadascú veu a un Obama diferent, cadascú veu al seu Obama.

Els de dretes, es fixàven en la religiositat del candidat, en el patriotisme, la duresa contra el terrorisme i l'elogi de la cultura de l'esforç.
Els d'esquerres es fixàven en la seva voluntat de pau, en el tancament de Guantanamo, en el multilateralisme i en la lluita contra el canvi climàtic.

En part, aquesta és la clau de la victòria electoral d'Obama. Deixar que tothom es pensi que coincideix amb la seva opinió, amb la seva visió del món.

Aquest, és el principal objectiu d'un candidat que vol guanyar les eleccions: parlar de temes genèrics (canvi, esperança, valors, etc.) sobre els quals cadascú els interpreti de la seva manera i es pensi que el candidat comparteix els mateixos valors que ell, la mateixa visió del món.
Aconseguir això, és quelcom molt complicat i Obama ho ha aconseguit.

De tota manera, això és possible mentres s'és candidat, fins i tot pot durar uns quants mesos. Però en algun moment, una part de la societat veurà que el seu Obama no existia...

2 comentaris:

Unknown ha dit...

Com sempre posant el punt d'escepticisme en els moments de màxima eufòria. Lo teu és una rebeldia sense causa ;-)
Tot i així, el sol fet que hi hagi gent que se n'adoni que el seu president no és el que creia ja serà un èxit, perquè, amb altres candidats, la gent no se n'hagués ni adonat i s'hagués alienat completament de la Res Pública.

pau ha dit...

No Guillem. En aquest cas no sóc crític. És un elogi a Obama i el seu equip. Trobo que és difícilíssim aconseguir que un gran nombre de votants interpreti els teus valors, les teves intencions, les teves conviccions en funció de les seves, sense arribar a explicitar-les directament.
Aconseguir-ho és dificilíssim i és importantíssim per un candidat a més, et dona molt més marge que qui s'ha compromés i s'ha posicionat totalment davant la societat.
Em trec el barret davant Obama i el seu equip en aquest sentit.