dijous, 29 de novembre del 2007
Amb les piles carregades
Ja he tornat de Madrid i la veritat és que he tornat amb les piles carregades. Carregades de comunicació política.
En posts posteriors, intentaré desgranar idees, tècniques, consells, etc. que he conegut en el seminari i que em seran molt útils en el futur.
El que ara voldria però, és desgranar una mica els temes que hem tractat aquests dos dies, i els ponents que hi han passat.
Mark McKinnon El principal consultor de comunicació de George W. Bush conjuntament amb Karl Rove. Màxim responsable de la seva publicitat. Molt bó. Ens ha parlat sobre la construcció del missatge. Una idea: Un spot ha d'establir una amenaça o una oportunitat. L'elector ha de veure que o guanya alguna cosa o perd algo.
George Lakoff El considerat màxim expert internacional en llenguatge polític. Autor del "No pienses en un elefante". Ha aprofundit en el tema del llibre. Brillant. Una idea: No podem imaginar res, sense visualitzar l'acció. En qualsevol conversa, simulem mentalment elque ens diuen, creem marcs mentals.
Marguerite Sullivan Directora del Center on International Media Assistance. Ponència molt útil per tenir una bona relació amb els mitjans de comunicació. Una idea: Hem de conèixer personalment, amistosament als periodistes abans d'una campanya o d'una crisi. És massa tard establir una bona relació amb els periodistes al mig d'una campanya o una crisi.
Peter Cari Director del màxim òrgan del Partit Demòcrata encarregat de dirigir les campanyes dels candidats demòcrates al Congres. Molt interessant. Una idea: És molt important, que el missatge de campanya, el relat, la història, s'expliqui visulament.
Thierry Saussez L'estratega de Sarkozy. Una heminència en la consultoria política europea. Un crack. Una idea: 3 claus per valorar un líder: la seva personalitat, el seu recorregut polític i vital (d'on vé?) i el seu projecte polític (on vol anar?)
Daniel Ureña Director MAS consulting Espanya. Anàl·lisi de la videopolítica a Espanya. Una idea: El missatge està dintre de la gent. Coneix al teu públic i allò que els mou.
Roberto Izurieta Professor de la Graduate Scool of Political Management. Molt bó. Una idea: La comunicació més efectiva és la comunicació directa. Tota comunicació ha de plantejar-se com si fós directa, de tu a tu.
Luis Arroyo Mà dreta de Miguel Barroso, l'expert de comunicació de Zapatero. Molt didàctic. Una idea: El nom és allò més important d'un missatge,és el que queda. Un enemic, el primer que et negarà serà el nom, és el símbol que es recorda.
Jaime Duran Un dels més prestigiosos consultors polítics d'Amèrica Llatina. l'estratega de Mauricio Macri. Un veritable crack. Una idea: Només hi ha dues coses importants en unes eleccions: el candidat i l'estratègia. Si tots dos són bons, guanyes.
César Martínez Director MAS consulting USA. Molt entretingut. Una idea: Les campanyes actuals no es basen en el candidat, es basen en l'elector.
En definitiva, han estat uns dies molt profitosos. A més, he pogut saludar a gent com a en Marc Teixidor, en Xavier Peytiví, a en Carlos Mulas, i tot amb la companyia de l'amic i col·lega de màster, Guillem López.
Ah, el seminari el va inaugurar el Director de Comunicació del Govern espanyol, Fernando Moraleda, i vaig confirmar el meu diagnòstic: ZP, teniu un problema.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
13 comentaris:
ens ho expliques tot de camí a Andorra?
Us ho explicaré tot, tot i tot.
Al cap de mitja hora ja em fareu callar, per pesat!
ja se sap on dormim? perquè no pillo res dels mails!
No en tinc ni idea! Jo només sé lo del cotxe.
L'hotel en Carlos i en Cento....
Ei, en Carlos, al Cento deixeu-lo en pau...
Volem un informe detallat, amb tots els ets i els uts (m'encanta aquesta expressió).
Veig que per seguir la formació en comunicació i estratègia has de ser un 'desfaenat'. Ho haurien d'haver fet dissabte i diumenge, home, que alguns ens hem de guanyar la vida.
Cento, que n'ets de savi!
chapeau !!! veig que has fet els deures i que has estat molt atent, quina enveja haver pogut escoltar l'opinió de tants experts en comunicació politica renoi!!!
moltes felicitats per aquest post , perquè el trobo superutil!!! gràcies PAU!
molt bé, pau, moltes ganes de saber més i més de cadascun d'aquests. bé, pel que dius de tots menys de l'últim...
home, que hi havia ponents interessants no hi ha dubte. Suposo que pel moment el que més m'interessava era Lakoff... El problema és que aquest home al temps que em fascina m'irrita una mica. He estat llegint coses de fa un temps i ja n'hi ha que parlaven de marcs conceptuals... però no eren neuròlegs.
:)
Anna.
Cento,
Tindràs l'informe verbal.
Cristina,
Merci. Intentaré anar explicant coceptes nous que es van tractar i que són molt útils i interessants.
Ciro,
Tots molt interessants. Aniré afegint informació i documents.
Pel que fa a l'últim era el primer. En Moraleda va inaugurar les jornades, i va desaprofitar l'ocasió. Semblava que no sabés a qui es dirigia, va fer el típic discurs polític i no va parlar de comunicació, i davant seu tenia la flor i nata dels comunicador de l'estat: Sanchís, etc.
Qui si que es va lluïr va ser el seu exnúmero dos, Luís Arroyo, un crack en comunicació. Ara és el cap de comunicació de la Carme Chacón.
S'espera més del secretari de comunicació del govern espanyol...
Anna,
Doncs si bé Lakoff era el més actual,no va ser el millor. Tot i que va estar molt bé.
A míem van agradar molt més dos estrategues com Thierry Sausez i Jaime Duran. Brutals!
Bones Pau,
Ben retornat a Figueres?
Estic amb tu: Thierry Sausez i Jaime Duran els millors, juntament amb Roberto Izurieta que va fer reflexionar a més d'un que havia oblidat el tu a tu com a actiu comunicatiu.
Records!
Marc
Hola Marc!
per mi van ser els millors, i si hagués d'incloure a algú més, atmbé triaria al Roberto Izurieta. La seva idea clau: la comunicació ha de ser com si fos directe sempre! Coincideixo amb tu, plenament.
Ens veiem!
Publica un comentari a l'entrada